söndag 4 januari 2009

rödavitarosen kyss mig på nosen.

det är synd om människorna.
somliga anstränger sig förstklassigt för att visa att de inte bryr sig.
Andra svarar inte när man frågar frågor.
fastän de hör.
Flera gånger.
somliga lever på självömkan och självförakt.
Det är tydligen skillnad på människorna.
Jag önskar det var jag. Inte överdrivet ofta,
men stundtals önskar jag, å då önskar jag rejält.
Vissa dödar blommor utan att vilja, en del dödar djur för att de vill eller varandra för att de måste.
andra kanske säljer något osäljbart för att de måste. Du sa en gång att det inte finns några måsten.
men om man bara måstemåste

?
Man kan köpa rättvis och ekologisk marsipan för 15kr paketet. Det gjorde till exempel jag
inget som helst fel i det. å jag smaska. fan va ja smaska i mig det där.
Man kan till exempel också vägra inse saker, eller
respektera preskriberings tiden. DET RÄCKER NU.
Jag är Joakim Posner.
I landsflykt tills jag inser. Tills tiden gått ut håller jag mig gömd.
Daly på hemlig ort tills svaren kommit.
Vissa har sjukdom. Min är att inte kunna släppa saker.
Det är tydligen något fel på min känslomässiga gripreflex. Den tar. Den greppar. Å släpper aldrig.
Aldrig taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar