tisdag 13 januari 2009

Forskning.

jag har gjort en undersökning. den är ganska vetenskapligt valid. inte helt,
men ganska.
JO SÄGER JAG, KÄRA UPPSATSSKRIVANDE KAKVÄN- DET RÄKNAS I ALLA FALL.
såhär låter min undersökning.
syfte- ingen speciell. eller jo kanske. vi tar det igen
syfte- 1, ett försök att förstå sl och deras tidstagning.
2, analys av sannolikhetslagarna. HA mm visst.
metod- jag har suttit vid mitt bord och tittat ut genom fönstret. med andra ord har jag inte koncentrerat mig på hemtentan.
empiri och diskussion- tunnelbanan har i 7 fall av 10, från kl 10 till kl 18 följt ett specifikt mönster. mönstret har varit att tunnelbanorna i båda riktningarna, mot nord och syd, mötts PRECIS utanför mitt hus. mitt fönster. min balkong. den ena har precis lämnat stationen i riktining in mot stan och den andra anländer precis.
skitkonstigt.
slutssats- det är störigt. men ganska intressant. o helt helt magiskt.

BETYG: ett fett A. grattis det var den bästa uppsatsen denna institution någonsin tagit del av.
vi insiterar på att få publicera den i MST, "Matematisk Skitklurig Tidskrift" nr 2 2009. hoppas det inte är några problem.
Med imponerade hälsningar,
Insitutionen för Asviktiga Vardagsforskningar vid Stockholms LåtsasUniversitet.

1 kommentar:

  1. Idag gjorde även jag en vardagsforskning. Den handlade om att jag spelade på lotto i helgen. Å ena sidan så vet man ju att det är liksom typ miniminichans att man skulle råka vinna. Men å andra sidan så måste ju någon vinna. Då, enligt simpel logik så kan två personer vinna. Jag och någon annan. 50%. Alltså vinner jag nog om jag köper en lott på lördag?

    SvaraRadera