måndag 5 januari 2009

du skapade. jag övertog

Om jag skulle behöva leva i någons påhittade värld,
skulle jag vilja bo i din.
Där skulle alla dagar vara gjorda av mönster.
Av roliga färger
man får lite dyslexi av.
Nej!
jag mena epilepsi.
Jag skulle vilja rida på dina hästar, mata dina monster och vila i dina ögon.
Jag skulle jobba i trädgården och vattna alla dina syltburkar.
Jag skulle bygga luftslott av högsta kvalitet. Jag vet hur man gör.
Jag vet precis hur man gör.
Jag skulle andas den luft du försåg mig med och önska att mina lungor var större
så jag kunde få ner mer av dig
i,
inuti mig.
Om jag skulle behöva stå till svars för någon annans gärningar,
skulle jag vilja stå till svars för dina.
Dom verkar så roliga.
Jag skulle stolt meddela att
- ja visst, ja visst var det jag som åt upp hela skokartongen med nyckelringspianot i.
Jag skulle inte ens skämmas när jag med kaninmask o bäbäbävertänder i ansiktet bad bankiren dra åt helvete eller suga min lavendelstång.
Jag skulle med glädje försvara allas rätt att offentlighetsknulla med plastankor i stilettklack av lack.
Jag skulle förklara att, det är klart draken kommer om jag ropar på den. Bara jag ropar tillräckligt högt.
Jag hade rättfärdigat alla dina utsvävningar med leenden och handskak. Ögonvift och
rumpskak.
Om jag skulle behöva gå i någon annans skor
skulle jag vilja gå i dina.
Stora.
kanske med guld. kanske med klack.
Med fina strumpor skulle jag gå. Högt uppdragna och färgglada.
Jag skulle gå i dina skor
berättiga dina omständigheter
leva i din påhittade värld.
Om jag skulle behöva leva i någons påhittade värld,
stå för någon annans gärningar.
Snälla låt dom vara dina.
Så jag kan kalla något du gjort
för mitt.



åh cynism. ja du ser ju märker ju.
åh cynism jag välkomnar dig med öppen
blottad barm.
nu.
snart
?. snälla skölj över mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar