tisdag 25 januari 2011

tandhygien

jag har gjort en upptäckt.
jag använder bara plackers när jag inte vill gå och lägga mig och vill fördröja tiden det tar att göra sig i ordning för sängs.
ett exempel illustrerar detta:
jag har vid viss tidspunkt bestämt mig för att "nej, nu går jag och gör mig i ordning för sängen".
innan jag gör detta greppar jag fjärkan och slår över på någon av mina tre tv-kanaler. bara för att se vad som är på.
inser att "detta vill jag se" och lyssnar på det medan jag gör mig i ordning med att tvätta fejjan och borsta tanden.
borsta tanden kan jag förövrigt göra medans jag tittar på det jag inte vill missa på tvn.
så då var man liksom klar.
inget mer att göra, men jag vill fortfarande se klart på det intressant på tvn.
eftersom jag är en ganska ståndaktig person som tar heder i att stå vid mitt ord, även om ordern är yttrade i tysthet och enbart till migsjälv, så "borde" jag gå och lägga mig eftersom jag hade bestämt.
det är nu det briljanta kommer in.
jag hittar på extra saker att fixa så att jag kan titta klart på programmet.
alltså greppar jag ett par plackers och börjar gräva mellan gaddarna.
inte för att jag inte vill ha hål i tänderna,
utan för att jag inte vill gå och lägga mig.
briljant.
jag får som jag vill plus att mina gaddar blir fräscha.
så, fräsch och smart!
å framförallt--
ståndaktigt. bra gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar