onsdag 19 januari 2011

djurpolis

idag åkte jag förbi två jättestora polisjeepar.
med släp.
å inte vilket släp som helst
utan djurtransportsläp.
på själva släpet stod det polisen på så jag antar att det var deras och att djurtransport är något man pysslar med hos polisen.
men vad är det för sorts djur de transporterar?
jag hoppas att det inte är hundar, eller jag vet att det inte är hundar för mina föräldrars granne är hundpolis och de har egen bur i bilen tydligen. föresten så var släpen för stora för att frakta en hund i men för liten för att frakta två hundar i.
men vad är det för sorts djur polisen transporterar i sina polisdjurtranssportsläp?
släpen var relativt små så några ståtliga polishästar kan det knappast ha varit.
om polisen inte börjat rida på islandshästar.
är det så? är det så att polisen har börjat använda sig av små tultande islandshästar när de ska jaga buset eller se till demonstrationer.
inga respektingivande blanka stalions längre
utan
små tuffsiga tultande kortbenta islandshästar som mer inger en känsla av "jahaapp" och "ost och skinkfralla" än "kom hit så ska jag bura in dig".
men hey inga problem för mig, jag tycker att polisen ska jobba med mångfald.
jag ger hellre mina skattepengar till tuffsiga tultande islandshästar än "poliser" som skriker apejävel.
så-
Lögregla, kaupa hesta frá Íslandi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar