måndag 17 januari 2011

idrottsgallan

men snark va tråki.
ja men bra gjort och allt men måste det vara så extremt tråki!?
å vart är alla idrottare med funktionsnedsättning?
jag såg en kvinna som är extremt erfaren vunnit massa pris och allt som kommer in och sjunger.
å delar ut pris till årets idrottare med funktionsnedsättning.
inte årets kvinnliga idrottare med funktionsnedsättning.
inte årets manliga idrottare med funktionsnedsättning.
könslös.
jag blir så jävla trött.
inte för att jag tycker att det ska könas med allt, inte alls.
men ska det könas, ska det könas lika.
då ska det könas hos alla.
kvinnan som dela ut priset till årets idrottare med funktionsnedsättning hade också en funktionsnedsättning.
jag hade velat att hon istället skulle dela ut till nån som inte har en funktionsnedsättning.
här charlotte kalla, varsegod.
hade jag inte blivit upprörd hade jag somnat för länge sen.
snark.

1 kommentar: