torsdag 13 januari 2011

nej men är det inte alla edwall?!

sj.
jag förbannar dig.
jag har försökt använda dina tjänster 3 gånger på en vecka.
ingen av gångerna har det fungerat.
inte alls.
jag har frusit. sett tanter frysa.
varit arg.
blivit frusterad.
brottat mig på ett tåg.
väntat.
allt under min och mina medpassagerares värdighet.
jag kan inte förstå hur vi fortfarande förlitar oss på era tjänster.
att vi liksom är dumma nog att låtsas som att vi tror att det kommer att fungera.
att vi kommer komma fram.
hade du sj varit en relation hade jag lämnat dig för länge sen.
hade du varit en resturang skulle jag inte gått tillbaka.
hade du sj skrivit en bok, hade jag inte läst din efterföljande böcker, inte heller se några filmer baserade på dina böcker.
jag hade inte köpt ett plagg med din kvalitet.
eller handlat från dig om du var en butik.
men jag kan inte ställa samma krav på dig.
du går inte på knäna när jag väljer något annat.
eller nej föresten,
det finns inget annat att välja.
ackkkk sj.
vad ska vi med dig till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar