lördag 8 januari 2011

skott, skottning

häromdagen fick jag en gliring från en granne att jag inte skottade tillräckligt mycket.
jag sa inget.
det skulle jag ha gjort för jag har skottat.
hårt har jag skottat.
i alla fall,
jag blev idag så frustrerad för att den grannen som påstår sig skotta bara skottar på ytan vilket innebär att när det blir tö å sen kallt igen blir isgata, vilket slutade med att mina första steg för dagen igår höll jag på att bryta nacken.
så,
idag har jag bankat på is.
jag har försökt att göra så att det blir barmark på min trapp.
för jag längtar så kopisöt efter våren och barmark,
men också för tt jag inte vill drutta på äsan på morgonen.
plus att jag kan säga till glirgrannen att-
hörru jag har fan bankat på is i två timmar och det gick bort så varsegod för att du slipper dö på trappen när du ramlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar