tisdag 16 december 2008

Är det jag som är Linda?

svarar ja inte i min telefon i veckan så leta efter mig i min lägenhet. jag kan ha blivit yxmördad. jag har ingen extern extranyckel så ni får bryta er in, vilket kanske kan bli mullemeck med extra krångel för dörren öppnas utåt. det kan också hända att jag inte svarar i telefonluren för att jag sitter i finkan. misstänkt för att ha lackat ur o fiskfiléknivat en gormiga karl. här är anledningen till mitt eventuella uteblivna telefonsvareri.
det är typ gängbråk med biltut utanför mitt fönster. med skrik o gap o bråk o liv i hohoholken med arga röster och bilar och stampande repektive smygande steg.
det är tydligen någon som är jävligt eager att säga min granne något. denna milt uttryckt läskiga man megatutar mitt i natten med bilen, går runt och gormar i lilldungen o gapar bland tallarna. LINDA LINDA LINDA, ja tydligen heter hon så. LINDA LINDA VA FAN LINDA. jag såg att han där i lilldungen glutta på min cykel. den ska du ge fan i, skrek jag argt och hytte aggresivt med näven genom mitt intesåmycketpansarglasfönster.
SKOOOOOJA!!!!!!!!
jag satt livrädd i köket med luren i näven o tydligen övertygad att det var jag, jag själv som var LINDA, o svor över att hon som bor på söder inte svarade i sin jävla mobiltelefon nu när jag kommer att bli yxmördad av galen biltutarman.
sen kom jag på att jag inte är LINDA LINDA VA FAN LINDA. jag heter något helt annat och är tuff å hård som elefantben å att jag faktiskt bor o lever här å jag tänker inte ta nånjävla LINDA LINDA VA FAN LINDA skit mitt i natten bara för att hon råkar bo brevid mig. så jag satte på mig ytterjackan över snygga sova tightsen, min most skräckinjagande och respektivgivande skor för att gå ut å ha en snabb och förhoppningsvis konstruktiv konversation med gap o biltutmannen.
precis när jag i min farliga mundering tittar ut genom fönstret för att se om tokfan är kvar ser jag bilen dra åt helvete. å tack gode gud för det.
du har gapat ditt sista jävla gap på den här gatan mister. din sista tut är tutad under det här fönstert kompis. dra åt helvete och skicka inte kort din jävla jävel.
tänkte jag. ska jag säga. om det händer igen o köra en århus kata å se honom springandes av skräck försvinna in i söderorts dimman. jag ska skrika efter honom. dra åt helvete. å LINDA LINDA VA FAN LINDA kommer vara mig evigt tacksam. kanske koka kaffe varje morgon.
inatt blir natten då jag äntligen kanske kan få sova lite.
pliis. prätty pliis.

1 kommentar:

  1. oj jävlar du! Det var en ruskig natt. Tuff å hård det vill jag lova att du är min vän. Sov gott!

    SvaraRadera