tisdag 9 december 2008

Hej fego fegis!

jag är en fegis. kanske norra europas fegaste.
jag vågade inte ens gå dit.
nej jag tänker aldrig i näven gå dit ensam. jag kan gå sårbar
men inte helt genomskinlig coh naken.
jag vågade inte ens se.
ännu mindre öppna fågelmunnen å skrika älska mig
snälla
älska mig
.
hade jag åkt igen hade jag gjort det. jag lovade att jag skulle göra det. mig och kartongMadonnan lovade jag.
mer civiliserat hade jag gjort det. mer civiliserat än å gapa och gestikulera frenetiskt och visa sin litenhet överdrivet mycket.
naturligtvis.
jag skulle gjort det om jag hade åkt.
vart rödast i håret. lett mitt finaste gladaste.
kanske kramat eller high å low fiveat
grabbat tag i handen och fört den till mitt bröst
å
viskat ta för dig kompis. men inte för hårt.
klämt eller tryckt
lite i handen och hoppats att innebörden av klämmet eller trycket framgick
titta igen
se
kolla jag mår bra nu
ser du vilka trick jag skulle göra för dig
se hur fin jag kan vara.
civiliserat naturligtvis.
sofistikerat men varmt.
hjärtligt,
gick det bra kanske till och med innerligt.
mild men tuff.
i finstass med vackra tryggingivande vännen.
åh.
kanske ritat på handleden, visat och sagt
tryck
hoppats att skämtet framgick.
nu vågade jag knappt ens höra.
å det blev aldrig att jag åkte.
åh.










?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar