söndag 7 december 2008

Integrationsteorier.

jag tände två stycken ljus idag.















ett för mig och alla andra.
ett för den nästan bottenlöst djupa insikt jag kommit till. jag ska ha ändrat innehållet i min
fenomenalt genomarbetade insiktstanke tills det att jag ska tända det tredje. sen när det väl är dags att sätta fyr på det fjärde och sista kommer det att ha hänt. snälla
sen samlade jag namn och köpte ansikten på marknaden. jag hade festlig namnskylt
stod vackert
log inbjudande vid ett dukbeklätt bord av stabil karaktär. pratade om seminarier och praktikplatser. ca 25-30 per år och banker.
såg ett pirr i magen för att kanske kanske,
men inte.
inte nu heller.
tvivlade.
men kom igen på raksträckan
tillbaka. såg en äta grodbakelse på en nanosekund och pratade med en som vet vad termen egentligen innebär.
bråkade med luren.
knäppte på knappen och tvivlade igen.
promenerade i klackeskor och lyssnade på davidlåten.
blev inte ignorerad, men inte rörd på heller.
hyrde en grej och trodde jag såg dig på tunnelbanan.
inte nu heller.
måndag imorgon. hej nationalism.



ansiktsresultat.
foto by självutlösaren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar