lördag 29 november 2008

Spårförnedring




















i torsdags morse fick jag lov att stå på tunnelbanan. det var katastrofmycket folk och kroppen pressades mot dörrarna. samma dörrar öppnas vid gullmarsplan och min förkärlek till negativa rum och mellanavstånd å att mäta dessa avstånd
tvingade mig å
ögat att titta ner mellan perrongen och vagnen
och blicken fortsatte att ramla ner
ner
mot spåret. den dära glipan mellan visade mig hela vägen ner till spåret å vad får jag se? på spåret ligger
en oöppnad kondom.
förpackad.
ett misslyckat ragg.
förnedringen att ha kvar den var tydligen förstor för den tidigare kondomägaren. brännandes i bakfickan.
plånboken
eller väskan.
spelar ingen roll var den ligger, för ägaren vet att den fortfarande ligger kvar.
oanvänd.
förpackad.
ja hajjar. jag skulle med ha kastat den.
fast kanske hade man siktat i ansiktet på den som inte ville. ligg med mig eller dra, å ska du dra så kan du
dra åt helvete.


mm grattis kära pyntarbiovän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar