onsdag 19 november 2008

en kort fråga bara















Jag kommer ofta på grejer jag vill veta
frågor jag vill ha svar på. Saker jag inte kan.
Det är så himla mycket jag inte kan. Frågor jag pestar mina vänner med, av ren jag måste veta hur månen ser ut från ovansidan nyfikenhet eller andra komma nära frågor.
Frågor som sätter min kunskap om dem på högsta prov. Frågor som bejakar sätt jag inte känner dem på och måste lista ut, få veta
sluta undra.
Frågor dom inte väntat sig. Jag älskar att se hur de klurar. Höra hur de resonerar och förundras över deras intelligens.
Se hur medvetandet i ögonen försvinner in i tanken, hur de hittar svaret och kommer tillbaka med det till mig och mina öron. Så jag kan stilla min nyfikenhet. Komma dem lite närmre, älska dem lite till.
Tvinga in dem i tankerum vi annars kanske lämnat outforskat och skrymslen vi kanske låtit förbli oupptäckta. Höra deras briljanta argument och följa deras banor i stundtals blind förundran över hur fantastiska dom faktiskt är.

Mm jag kommer fråga dig till du säger stopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar