tisdag 11 november 2008

hej svar!



jag har en massa frågor. till dig till mig till framtiden, men just idag kretsar mina frågor kring, vilka människorna det är som skriver in och tävlar i bildtexttävlingar som går ut på att man ska hitta på en fyndig kommentar i en talbubbla. vem är det som gör detta? hur tänker man som skribent eller som person som väljer vem som vinner? det är ofta det märkligaste jag vet i gratistidningarna. herregud vad vinner man som är så obarmhärtigt skojigt att man kanske till och med betalar frimärke o kuvert för att få sin röst, eller förlåt sitt pratbubbleförslag hörd? jag gillar ord. jag gillar bilder även om det inte är suddiga. kombinationen har jag inte heller vanligtvis svårt för, men just denna form gör mig helt förvirrad. jag undrar bara hur man tänker. varför finns de? och varför, snälla varför är de aldrig roliga? vilka är de? vart komponerar man sin lilla mening och skrattar man gott för sig själv när man nöjt läser igenom resultatet 23 gånger bara för att korrläsa stavningen och överväldigas man av sin egen genialitet? skryter man sen vid publikation och visar man stolt upp för vänner kärlek och familj att, kolla gänget, kolla det är jag som skrivit i bubblan. jag måste tro att en dag kommer svaren på alla mina frågor och fram tills dess kommer jag dagligen att aningens elitistiskt skaka på huvudet och fortsätta fantisera om vindjackor fructisfrisyr eurodisko och pratbubblehumor.

mm du är det sämst agenten någonsin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar