måndag 10 augusti 2009

framgång

när man lyckats med något. du vet, något man prövat velat kunna länge kort eller bara en bit finns det ju givetvis olika sätt att förhålla sig till den framgången. framgången av att ha lyckats.
jag pysslade förut med något där jag inte kunde känna lycka för att ha lyckats utan mer lättnad över att inte ha misslyckats.
då vet man. eller jag. att man. eller jag. var helt fel ute.
tror jag.

å om man då inte helt kände att man, eller jag, på riktigt hade lyckats, då kom ju aldrig heller lättnaden över att inte ha misslyckats, vilket gjorde att ett vakuum av obehag å motstridighet i förhållande till framgång tar tog kommer ta över.
det hela är mycket oklart. och obehagligt. dåtid nutid framtid.
jag vet inte, men jag tror att det inte spelar någon roll längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar