söndag 20 februari 2011

ritual of verification

alltså.
jag är klar med min tenta och har precis lämna in den.
elektroniskt.
det har jag aldrig gjort förr.
elektroniskt alltså.
vanligtvis så brukar jag ha en liten ritual när jag lämnar in mina universitets alster.
jag kollar igen allt på morgon. ändrar lite om det behövs. säger högt för mig själv
NU ÄR DU KLAR
mailar mig själv tentan.
sen duschar jag och skuttar till tunnelbanan.
ringer någon som jag undsatt när jag skrivit och börjar känna mig lättare i hjärtat och en känsla av ahhh och fredag infinner sig så smått.
väl på uni skriver jag ut den.
MEN LÄSER DEN INTE!
tar hissen upp till 6e våningen i den blå korridoren och plitar ner namn och kurs och inlämningsdatum och
sen
sen är den inlämnad.
kanske springer man på nån antro kompis och tar en kaffe.
då, när jag åker ner i hissen är jag helt och fullkomligt lättad.
färdig och inlämnad.
det brukar ta en timme ungefär. om det inte är någe krångel med skrivarna på uni.
OBS DET BRUKAR DET ALLTID VARA.
sen åker jag in till stan och kanske handlar nå fint till mig själv eller en present till nån jag gillar.
allt detta,
går jag nu miste om eftersom jag bara skickade iväg tentan på mailen och lämna in den på mondo.
supertrist och min ritual och dess förlösande effekt
är helt borta.
jag måste intala mig om att jag är klar och att jag har lämnat in.
att jag inte ska ha ont i magen för att jag facebookar, för jag är klar och har lämnat in tentan.
suck
får städa elle någe för att ritualisera denna nya inlämningsmetod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar