fredag 15 maj 2009

siraP

david å jag var i paris.
jag vet inte ens var jag ska börja. ska jag prata om där vi bodde? ska jag berätta om skratten å kisset i trosorna? borde jag börja med the two men show vi höll på tunnelbanan? vill ni höra om vargen i bamse? eller kanske vore det något o berätta om julien. eller kanske baren på hörnet. sjukdom å trötthet eller vill ni höra om allt kaffe vi drack. eller dansen vi såg, konsten vi missade. david david david alltid närvarande, frånvarande, inuti.
kanske borde jag först redogöra för mitt öras explosion. stora pang å gurgel i flygplanet. ni kanske vill lyssna till berättelsen om de små judiska barnen å gandalf. födelsedagen eller bengt å skämtet bara jag tyckte va kul. ni måste höra om det ovärdiga slutet å regnet. smulans hjältemod å samtalet. samtalen. canardsen, ni måste få höra om canardsen. falun demonstrationen bör nämnas också vill ni höra? eller kyssar i regnet å ryggknakshångel. ville ni höra om regnet? eller alla steg vi tog? all choklad å handstående i hissen? franskan å halvfransyskans briljans det måste jag också säga er allt om.
frågorna har knappt ens börjat. det är det som är det roligaste.
david




un avant-goût
-

2 kommentarer:

  1. jag älskar dig min fina fina vän. fast sluta få mig o gråta!skriv lite sämre!neeej...men du vet sentimental-berra här klarar inte trycket.

    SvaraRadera