torsdag 30 april 2009

trädmålning stamtavla

jag drar till skogs. jag å pulkan firar in våren och maj med mister i skogen. ja har packat för både kyla och värme. för samtal och skratt. hejja maj välkommen till vår blygd igen.

jag pratade med fadern igår om att släktforska och att bo på ön där hjärtat bor. frågan är om jag vågar. tänk om man hittar nån barnamördare eller kvinnohatare från puckoslovakien. nu lever mina förmödrar och fäder i tryggt förvar som frihetshjältar och charmerande konstnärer i mina illusioners slott och käkar crääps varje dag samtalar skrattar så de skriker å kramas å skedar nätterna långa. förmodligen hittar man ingenting av intresse eller vikt för jorden om jag skulle börja leta. inget från dublins slum men en hel drös av tråkiga jävla jesuiter från finnspång. kanske skulle jag hitta mitt röda hår och min fenomenala längd. kanske mitt samvete och rättspathos. jag tror inte. jag tror inte det finns i dublins slum, tralees lantgårdar eller finnspång. det finns nog istället på tibble på persoboskolan i bellevuehallen bland svetten å omklädningsångest på riddarfjärden hos skratten å tjockheten i århus på nynäsvägen åh herregud på nynäsvägen. det finns nog utspritt i symmetrisk form där mina tassar vandrat där jag luktat lukten å kanske känt kännet. spritt å sått. inhämtat och inhandlat. karaktären men inte längden.
är det egentligen inte höjden av narcissism att forska om sigsjälv och sitt ursprung. det är ju enbart intressant för att man själv är kopplad till det, annars kan man ju läsa vilken bok av våra kära arbetarförfattare eller vilket historiskt lexikon som helst- ja ja bla bla oäktabarn å pest i bygden amerika migration å fattigt å jävligt. men handlar det som ensjälv eller kändis på tv då blirre NEJMENÅHVAKUL det måste vara därifrån ja har fått min "konstnärligaådra" säger charlotte perrelli. mm nej charlotte du har vad jag sett en MICKET liten sådan ådra å heykompis det är miljö, not so mycket arv som skapat den "ådran". tror jag. men rött hår å längd kan man ju hitta. det måste ju vara arv å dna å FRA å sånt. kanske borde jag. jag måste först höra med dom i mitt illusionsslott om de skulle bli hemskt upprörda om en eventuell flytt kom på tal.
- ursäkta mig ni måste ut härifrån för nu ska det bo ett tråkgäng jesuiter och barnamördare härinne för de är från VERKLIGHETEN å det är tydligen den man ska leva i. förlåt men hey ni kan väl lämna konsten å samtalen å viljan. tack för denna tid hejdå. spark ut på borggården.
mm ja tror ja ångra mig. slottet förblir änsålänge lite till bara lite till bebott av modiga vackra intelektuella hjältar å känsliga sobra å roliga konstnärer. magen säger mig att verkligheten som vanligt är tråkigare än illusionerna.

pulkan landet mister ica vanadis mm samtal skratt å just det
MAJ. kom till vår blygd. nej ja mena välkommen.
hejdå


obs.

letar ni, så finns jag här.

dubbelbubbelhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar