tisdag 24 mars 2009

när jag byggde en borg.

ensamhetens determinism. jag har förlorat mig i tanken om att enkom hänga
alena
i parkonstellationer. anomali i tvåsamheten. ja jag vet ni är så mycket mer än det, men ändå.
utebliven emotoinell intimitet med bara du.
det gör ingenting. inget annat intresserar mig. ok kanske möjligen du.
jag ska omfamna dig älskade solitude.
jag ska bråka med dig när du inte gör som jag säger för du vet jag är ganska bråki.
jag kommer förvänta mig saker av dig ensamheten. klia mig på ryggen pussa mig offentligt överraska utmana snälla tråka inte ut.
jag ska behandla dig så väl ensamheten. nära det vi har. respektera vår ensamhets integritet. trots att den kanske stänger ute mina fina.
exkluderande integritet
ensamhetens intimitet.
jag är och förblir intim med ensamheten
och ingen annan.
jag vill inte att det ska gå inflation i mina ord. jag har förlikat mig.
ni måste tro.

1 kommentar: