fredag 12 februari 2010

Tele 2

jag beställde en slutfaktura för mer än en månad sedan.
jag har ringt och härjat för den har inte kommit.
jag ringde också idag för att se var den kan ha tagit vägen.
samtalet börjar som brukligt att man knappar in sin vilja med ett gäng siffror.
efter det kommer domen- hur länge hur länge hur länge måste jag vänta?
- din väntetid är mer än 15 minuter.
fine. jag tänker fan inte ge mig.
de har förhalat processen tillräckligt länge, jag hänger fan i mig kvar i luren. sagt å gjort.
jag hängde kvar i luren.
10 minuters tystnad med små avbrott med en röst som berättar precis ingenting.
det börjar bubbla i min mage.
jag hängde samtidigt kvar i luren.
hängde å bubblade.
då händer det.
allt samtidigt.
precis som jag väljer att släppa magbubblan fri svarar tele2 -
välkommen till tele2 du pratar med lisa.
det första lisa hör av mig är min frisläppta, ganska högljudda magbubbla.
samtidigt som jag skrattar ihjäl mig försöker jag förklara för lisa på tele2 att jag är jätte arg för att det tar sån jävla tid allting.
lisa förstår ingenting.
jag berättade åter mitt ärende. sa att de fan får sno på lite.
sen la jag på.
snabbt också för magbubblefadäsen tog hårdare på min självbild än vad jag helst vill erkänna.
lisalisalisa.
lisa på tele2- varsågod.
ett minne för livet lisa.
ge mig min jävla räkning nån gång då så jag slipper fisa dig i örat.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag beklagar att du ännu inte fått din slutfaktura, det skall definitivt inte behöva dröja så länge. Du kan mejla mig dina uppgifter till Alan.Kocevic@tele2.com så skall jag undersöka vad som har hänt.

    Med vänlig hälsning,

    Alan Kocevic, Tele2.

    SvaraRadera