lördag 27 februari 2010

free the workers day!

jag har två jobb.
två fantastiska jobb jag är mycket mycket nöjd med.
jag hade gärna haft ett till som jag gör lite mer på fritiden men hjärnan har tagit slut och jag orkar inte. det bubblar inte där inne längre. det kommer
jag har två jobb.
men idag,
idag är jag
ledig.
helt ledig.
jag luktar illa å äter kakor utan kaffe.
jag har fula kläder på mig utan bh
å jag är ledig.
vankar av och an hemma å vet inte riktigt vad jag ska ta mig för.
allt är städat, struket och diskat.
vännerna å kärleken är på avstånd.
jag är ledig å ensam.
jag ska koka kaffe å läsa nu.
grannen lyssnar på fruktansvärd musik, men det gör inget.
jag är ledig.
jag ska kolla runt lite.
sen till vän.
sen till kärleken.
sen är jag inte så ledig längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar