onsdag 22 oktober 2008

manifest

den börjar ingenstans förutom där det egentligen började.
1983.
den slutar egentligen ingenstans heller,
förutom när jag kanske dör.
den kommer förmodligen inte beskriva nått.
den kommer nog inte skvallra heller.
men du kommer vara glad, kanske till och med lite roli, förhoppningsvis underhållande
och säkert osammanhängande.
jag vill vara någon som skriver om fot förhårdnader på ett intressant sätt.
som inte har några problem med att blottlägga sovklädsel som enbart innefattar långärmad tischa och sockor.
jag vill vara tydlig utan att hänga ut.
jag vill vara ärlig utan att verka koko.
mest av allt vill jag att du ska läsa, men
det vet jag att du inte gör.
jag vill vara hemlig, men
självklar.
jag vill vara fuktig och sova raklång.
jag måste vara säker utan att vara
ångvält.
mm. hejdå
things out of place bästa
placet att va.

1 kommentar: