måndag 27 oktober 2008

en jag känner har ett ansikte gjort för att le. en annan är så ohemlig att till och med färgen på tröjan är avslöjande.
en tredje skulle äta mig om det inte fanns någon annan mat att tillgå.
en jag känner kör alltid i snabbfilen och kan inte förstå hur man kan nöja sig med att köra i den andra. en annans kropp vet vad hjärnan gärna vill glömma.
en jag känner kan inte förstå tidens relativitet och dess koppling till rum. kan bara inte förstå. en annan blev shanghaiad av overkligheter och letar fortfarande efter vägen tillbaka. jag har letat efter dig.
en jag känner pysslar med känslomässig inventering. en annan hänger med de bästa av dom. en tredje söker moraliska väktare för fulltidstjänst och en fjärde har redan allt.
jag har vart i Polen en gång och jag funderar över hur kontexter och det där som heter kärlek å sånt verkar vara som en Rubik´s kub.
ibland eller oftast är jag hellre utan och får skylla migsjälv. står brevid och vill somna nära.
mm hej framtid.

1 kommentar:

  1. åh det är så fint. Hurra hurra hurra för den nya favoritbloggen!

    SvaraRadera