måndag 2 augusti 2010

förändring

när jag var liten var en av min absoluta favorit grejer när man åkte bil på sommaren, förutom att sticka ut huvudet genom en nervevad lucka o skrika tills man skrattade, att efter att flugor eller getingar mött sitt öde mot vår bildruta, be pappa sätta på vindrutetorkaren så att liket smetades ut. humlor var roligast, för det blev mest geg av dom. det dova dunset som uppstår när liten insektskropp möter hård bilruta var också spännande. inget annat lät ens liknande. andra ljud kan ha synomymer, men inte inskekt kontra glasruta. smetet och ljudet. jag vet inte vad det betyder. jag tyckte som liten att andra grejor, lite mindre morbida lekar som klättra i träd, bygga shit o smyga på folk, var kul men ibland, längtade jag till framsätet o det dära dunset
.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar