torsdag 15 juli 2010

sexy by insikt

jag har aldrig haft något egentligt behov av att veta eller höra att jag är
sexig.
jag är inte å har aldrig varit speciellt intresserad av det attributet man ofta som kvinna eller person, du får välja, ska vilja bli tilldelad.
Eller jo det var en period när jag levde ensam och så gärna ville att någon skulle ta på mig då, då hade jag nog gärna hört att jag var sexig.

Jag brukar alltid misslyckas fatalt med att vara sexig.
defineras som
den roliga
den söta
ibland den vackra och mycket sällan den intelligenta.
aldrig den sexiga
i gänget. eller gängen eller gruppen eller folksamlingen.

Så härom dagen när jag å han pratar om vad vi tycker om hos varandra
säger han en sak jag aldrig vill glömma.
Det inkluderar egenskaper jag är otroligt stolt över att tydligen besitta.
Egenskaper jag är mycket stolt över för att jag en dag sa att så,
så där vill jag vara.
Jag vill vara sann, ärlig, trygg och orädd.
å han sa att just de egenskaperna var några av anledningarna till att han är attraherad av mig, alla dom där sakerna.

Attraherad är ju lika med att vilja ligga med någon vilket är lika med sexig typ så indirekt så han att alla de där egenskaperna jag så länge velat besitta och vill vara och som jag enligt han som har mitt hjärta är,
gör mig sexig.
Jag har alltså alltid strävat efter att vara sexig, helt utan att veta om det!

Nu har ju sexigheten inte varit det primära målet med förvärvandet av just ovan nämnda gulmarkerade epitet,
utan kanske mer en oväntad,
men uppskattad
bieffekt.

men hey, det gör inget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar