onsdag 10 juni 2009

fåfängans baksida

underground
we are now underground.

jag har gjort ett fruktansvärt misstag.
mitt hår har fått lida av min fåfänga.
mitt hår, å således en stor del av min identifíkation som irländare har fått betala ett fruktansvärt pris på grund av nämnda fåfänga.
sprött
tossigt
syntethår är vad som nu sitter på min kropps vertikala extremitet.
jag går underground
inser att jag aldrig mer kommer att få vara naken med någon så länge denna färg besitter min skalp.
gömmer alla kameror.
tvättar håret mycket.
håller jävligt låg profil.
pratar mycket i telefon istället för upright human contact.
bra tänkt.
tänker att tur att hiphopkramarn nu lever till skogs, annars skulle inte ens de bästa PANGpangpannKAKORNA kunna rädda mig där.
jag är en seriös tjej med syntethår.
ett och ett blir estet gymnasietjej.
jag brukar aldrig vara särskilt pysslig med mitt hår eller bry mig mycket alls. trots denna distans till hårlig fåfänga sjönk min egen aktie i min egen kropp mer igår än vad börsen gjorde den där hemska tisdagen i höstas.
jag ser ut som en kvinna som insett sin brist på personlighet men trots detta vill vara lite exentrisk och därför satt alla sin exentriskhet i håret.
så ser jag ut nu.
en missförstådd seriös tjej med syntet hår.
vi ses om ett år.
hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar